Sunday, March 15, 2009

Plasterk antwoordt

Minister Plasterk heeft mij dit weekend onverwacht postief verrast. Enige tijd geleden had ik via de website van het ministerie van OCW laten weten dat ik het jammer vond dat de berichtgeving rond de reis naar Antarctica die de minister samen met Prins Willem-Alexander en Prinses Maxima maakte weinig diepgang kende. Ik vond het jammer dat ik weinig zag of las over wat voor onderzoek daar gedaan wordt, hoe het in zijn werk gaat en waar het voor dient. Mijn schrijven was ingegeven door een heel boeiende en complete documentaire op de Belgische televisie over de bouw van en het onderzoek op het nieuwe, duurzame Belgische onderzoeksstation, dat vorige maand werd geopend. Mijn vraag verandert niets, maar ik vind het fantastisch dat de minister of zijn ministerie de moeite heeft genomen dit uitgebreide en specifieke antwoord te schrijven: Een beetje gelijk heeft de minister wel. Er is inderdaad behoorlijk wat informatie te vinden. Toch blijf ik erbij dat de Belgische documentaire erg mooi was en navolging in Nederland niet zou misstaan, maar daarvoor moet ik dus bij de omroepen zijn.

No comments:

Post a Comment